Weekend in HCM

26 maart 2018 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Ik kreeg al reacties of er weer een nieuwe blog aankwam: ja zeker!
Donderdag en vrijdag heb ik niet zoveel meegemaakt: ik heb van 08:30 tot en met 18:00 op kantoor gezeten en 's avonds mijn stageverslagen van De Dessert Meesters afgerond! Ook heb ik gesport. (Echt)🤨😇

Zaterdag begon het weekend! 's Ochtends ben ik naar de kapper gegaan. Ik had recensies opgezocht, en deze bleek gespecialiseerd te zijn in 'Westers haar'. Nou proberen maar! Ik had flink wat uitgroei van mijn highlights, wat ik erg irritant vond. Toch wel een beetje nerveus ga ik in de stoel zitten. Met twee man zetten ze binnen 10 minuten mijn hoofd vol folies. Dat gaat nog eens snel! Na een halfuurtje mag het eruit. Ik vind de wasbakken bij kappers in Nederland altijd irritant: met een halve nekhernia en water wat altijd óf te koud óf te warm is 10 minuten naar een plafond staren.
Dat was hier anders! Voor de wasbakken stonden grote massagebanken. Niks geen nekhernia, gewoon lekker liggen! Er komt een hoofdmassage bij. Prima!
Als alles is uitgespoeld wordt mijn haar nog even gekruld. Ik voel me een beetje schuldig, omdat het nog geen uur blijft zitten. Ik ga vanmiddag namelijk naar het zwembad!

Het zwembad ligt in een prachtig parkje in het centrum. Lekker rustig! Je merkt bijna niet dat je in een grote stad zit. Voor 80.000 VND mag ik naar binnen. Het is er heerlijk! Lekker zwemmen en lezen. Ik vermaak me wel! Ik eet een groen ijsje en proef iets wat ik niet kan thuisbrengen. Als ik op de verpakking kijk, zie ik dat het erwtjes zijn! Het is helemaal niet zo vies! 🍦

's Avonds wil ik naar een Pub Crawl. Dat is een soort georganiseerde kroegentocht door locals. Ik verwacht enorme drukte, maar als ik in de kroeg aankom, zitten er vijf mensen. Waarvan twee van de organisatie zijn. Gezelliggg! Ik krijg een lauw blikje bier. Top avond, nu al. Ik raak aan de praat met de twee overige gasten. Een man uit Las Vegas en een jongen waarvan ik ben vergeten waar hij vandaan kwam. Ook uit Amerika in ieder geval. De organisator komt vertellen dat het vandaag niet doorgaat. Gisteren was het wel heel druk. Jammer! Ander keer dan. We besluiten naar een rooftop bar te gaan om wat te drinken. Je moet toch wat!
Het is gezellig met Demetrio en Sung, maar ik denk dat het bij een avond blijft. Ik zoek toch meer naar leeftijdsgenoten.

Zondag slaap ik lekker uit en vertrek weer naar het zwembad. Volgende week wil ik een boottocht gaan maken over de Mekong Delta. Vandaag maar even lekker chillen! Ik ga rond 23:00 naar bed, want morgen staat de wekker weer om 06:30!

1. Oma Baltzer:
    26 maart 2018
    Zo knap wat je allemaal doet en gewoon maar iets proberen! Maar als je dat niet zou doen beleef je ook niets en dat doe jij wel!!
  2. G.Rosink:
    26 maart 2018
    Nienke ,wat goed datje dat allemaal in je eentje aandurft,
    Als je een scootertaxi besteld moet je dan ook eerst een prijs afspreken?
    Ik wens je een mooie tocht op de mekong.
    Groetjes oma Rosink.
  3. Nienke Gundlach:
    27 maart 2018
    Bedankt!
    Ik bestel de scootertaxi via een soort app. Dan vul je in waar je naar toe wil en dan krijg je direct de prijs te zien!
  4. Lars:
    28 maart 2018
    Hahaha wie is hier nou de snackbar