Op pad in District 1!

22 maart 2018 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Ik beleef zoveel dat het gewoon alweer tijd is voor een nieuw verhaal!

Gisteren was weer een leuke dag! Ik heb een rondleiding door de fabriek gekregen. Wat een productie! Er wordt veel met de hand gedaan en dat is prachtig om te zien.
Verder zijn er machines die zelf bedacht zijn door Dobla, heel ingenieus! Daarnaast zijn heel veel processen opgenomen in de fabriek zelf! De mallen voor de decoraties worden zelf gemaakt, net als een soort plastic platen met prints. Erg leuk om te zien.

Na de rondleiding mocht ik mee naar een bedrijf wat het papier en drukkerij zou verzorgen voor de nieuwe catalogus. Een interessante bespreking waar ik zelfs nog wat inbreng in had! Het kantoor van dat bedrijf bevond zich midden in de stad, dus na afloop heb ik nog een rondje gelopen met Eric (de directeur van de Azië sector van Dobla) en John (een Vietnamese marktingmedewerker). John wist de weg en vertelde over de Vietnamese streetfood. We aten een Banh Mi: een Frans baquette achtig broodje met zelfgekozen vulling! Ik koos voor varkensvlees en groenten. Het was heerlijk. Vietnam is vroeger een kolonie van Frankrijk geweest. Het is daarom dat je enkel in Vietnam de hardere broodjes ziet, lijkend op de Franse baquette. Dat is nergens anders in Azië! Ook zie je in elke supermarkt La Vache Qui Rit!

Hierna liet John mij nog een marktje zien. Je ziet van alles! Vissen worden levend in kleine bakken met water bewaard, want hoe verser, hoe duurder! Hierna besluiten we een taxi te pakken naar District 2 (waar ik woon). Weer een stukje van de stad ontdekt!

1. Oma Baltzer:
    22 maart 2018
    fijn dat je ook goede begeleiding en uitleg krijgt maar dan moet het ook nog op ,,papier" verwerkt worden. Jouw dagen zijn goed gevuld. Maar ook ontspanning! Leuk en interessant dus.
  2. Mama:
    22 maart 2018
    Aan de foto's te zien ben je helemaal op je plek. Ik zie foto's van eten, eten en... eten!
    Veel plezier. En eet smakelijk!
  3. Papa:
    22 maart 2018
    Leuk en interessant om je blog te lezen. Trots op je!
  4. Papa:
    22 maart 2018
    Leuk je blog te lezen. Trots op je!
  5. Anita:
    1 april 2018
    Bewaar je wel de recepten? Leuk ook in Nederland.