Iets langer in Bangkok

18 maart 2018 - Tambon Nong Prue, Thailand

Eigenlijk zou ik op dit tijdstip in het vliegtuig horen te zitten na een overstap op Bangkok. Helaas.

De vlucht van Amsterdam naar Bangkok ging goed. Ik zat naast een aardige Argentijnse jongen die gaat reizen door Thailand. We praten wat over films.  Achter ons zit een gezinnetje met een kindje van een jaar of 2. Ik hoop dat hij zich vannacht een beetje rustig houdt. Helaas. Het kind is zo moe dat hij helemaal overstuur is en weigert te slapen. Hij brult door het vliegtuig heen en trapt tegen mijn stoel. Je doet er niks aan.

Op twee uur slaap beginnen we de dag met een vliegtuigontbijtje en nog maar een filmpje. Aan het einde van de vlucht wordt er omgeroepen dat bij overstap naar ....... de bagage door de luchtvaartmaatschappij naar de eindbestemming wordt vervoerd.   Ik hoor geen Saigon of Ho Chi Minh maar besluit het bij het uitstappen nog even te checken. De stewardess denkt even na en bevestigt dat deze locatie niet op haar lijstje stond en ik dus zelf voor mijn bagage moet zorgen. Ik moet eerst door de douane. Over ruim een uur gaat mijn vlucht en ik word een beetje zenuwachtig.

Je raad het misschien al: mijn koffer ligt er niet en ik hoef inderdaad tòch niet zelf te zorgen dat mijn bagage in HCM komt. Ik had gewoon bij de gates kunnen blijven. Nu moet ik weer helemaal door de douane en paspoortcontrole. Ik mis mijn vlucht. Ik baal zo! Chagerijnig stap ik naar de servicebalie waar een hele kalme Thaise meneer begrijpend knikt als ik mijn probleem uitleg. Na een kwartiertje is het geregeld. Ik kan om 14:20 verder vliegen naar mijn eindbestemming. Toen was het wel tijd voor een opfrisbeurt. Het is 30 graden en niet elke airco doet het. Mama had me gewaarschuwd dat het koud kan zijn in een vliegtuig. Dat liet ik mij geen twee keer zeggen en heb dus een trui, vest en jas meegenomen in mijn handbagage. De mensen kijken hier vreemd op van al die warme kleding op mijn koffertje.

Nu zit ik met een heerlijk colaatje en een tuna wrap op het vliegveld. Het is een avontuurlijk begin. Hopelijk verloopt de rest iets voorspoediger!

1. Willeke Bras:
    18 maart 2018
    Nou Nien ik vind je nu al een kanjer! Als je hier al zo mee om kan gaan, gaat de stage met 2 vingers in je neus zeker lukken. Heel veel plezier. X
  2. Marianne G:
    18 maart 2018
    Hello, spannend hoor, maar hier sla je je gewoon doorheen! Geniet ervan😎
  3. Mama:
    18 maart 2018
    Tja... die moederlijke adviezen over kou in het vliegtuig... Gelukkig heb je een ander advies ook ter harte genomen. Cola helpt. Overal. En altijd.
  4. Oma Baltzer:
    18 maart 2018
    Dat was zeker een avontuur, knap dat je het opgelost hebt
  5. Oma Baltzer:
    18 maart 2018
    Knap dat je het opgelost hebt en leuk om je zo te kunnen volgen.lieve groet van oma
  6. Patty:
    20 maart 2018
    Wat een gedoe en wat een topper 😘