Eindelijk naar Black Mountain!

23 april 2018

De week is weer voorbij gevlogen! Nu ik dit typ, is week 6 alweer aangebroken. Na deze week ben ik op de helft! Ik zal eerlijk zeggen dat ik het helemaal niet erg vind dat de tijd zo snel gaat. Ik geniet hier, maar kijk nu al uit naar mijn terugkeer naar Nederland.

De afgelopen week was niet zo spannend. Ik heb lange dagen gemaakt en s avonds lekker gelezen en gesport. Vrijdagavond had ik met Lena afgesproken om wat te gaan drinken, maar we waren uiteindelijk te moe. We hebben over de markt gelopen. Ik heb een paar schoenen gekocht, waarvan ik dacht dat ze wit waren. Nu lijken ze echter meer lichtblauw.. Misschien kan ik ze nog verkopen. Zo duur waren ze trouwens niet (10 euroos), maar dat zal jullie wel niet meer verbazen. Op de markt zeg ik tegen Lena dat ik het een beetje eng vind om te gaan afdingen. Het blijkt echter heel makkelijk. Hoort erbij.

Zaterdagochtend loop ik lekker door de buurt en ga naar de nagelsalon. In de hitte groeien mijn nagels heel hard en ze kunnen wel een mooi kleurtje gebruiken. Hierna ga ik naar het zwembad. Lena zal later ook komen. Helaas is het zwembad maar tot 14:00 open. We gaan op zoek naar een andere plek en vinden een heerlijk klein zwembadje waar ze de lekkerste drankjes serveren. Ik doe even een 'kinderen voor kinderen' en drink melk uit een kokosnoot. Niet met de billen bloot hoor.
Om 16:00 gaan we naar de scooterverhuur. We hebben nu maar gekozen voor een iets duurdere zaak. Deze krijgt goede recensies en ziet er betrouwbaar uit. We krijgen een kek rood exemplaar. Het is meteen duidelijk dat we een goede keuze gemaakt hebben. Dit ding is 100 keer beter dan die vorige!

Nu is het nog tijd voor een drankje aan het water. Ik kom hier misschien te vaak, want de meneer uit de bediening begroet me wel erg enthousiast.
We besluiten allebei naar huis te gaan. Morgen moeten we er vroeg uit! Ik ga met de scooter. Wat een luxe! Ik cross naar huis. Thuis is het tijd voor wat te eten en nog een filmpje. Dan is het tijd om te gaan slapen!

Om 04:45 gaat de wekker. Aah waarom wilde ik dit? We gaan vandaag naar Black Mountain. Jaja eindelijk! Ik blijf natuurlijk iets te lang liggen, waardoor ik uiteindelijk in de laatste minuten mijn tas volprop en op de scooter spring. Ik rijd naar het afgesproken punt, waar Lena achterop klimt. We zijn op weg! De weg verloopt vlot. We eten onderweg een broodje en kiezen ervoor om een stukje langs het water te rijden. Het is een prachtig meer! We zien ook een groep dieren, waarvan ik nog steeds twijfel of het een soort stieren zijn of buffels? Ik ben niet zo bekend in de fauna wereld.

Rond 09:00 komen we aan bij de Mountain. Het is verschrikkelijk druk. Gaan deze allemaal de berg op? Het zal wel file worden. We nemen het eerste stukje de kabelbaan. Het is dat het 37 graden is, anders kreeg ik een wintersportgevoel. Dan begrijpen we de drukte. Op het kabelbaanstation zijn allemaal tempels. De mensen komen hier offers brengen en bidden. We gaan snel op zoek naar het pad.

Man man, wat een beklimming! We wisten dat het zwaar werd, maar zo zwaar! Al snel gutst het zweet over ons lichaam. Niet te zuinig ook. Het is geen sprookjesachtig bospaadje, maar grote keien waar we ons aan op moeten trekken. Gelukkig heb ik gisteren mijn nagels laten doen! Ik wilde juist een geschaafd en beschadigd effect, dus dat komt goed uit..

We komen bij een gave rots. We maken wat toffe foto's. Het was helemaal veilig hoor, al zien de foto's er misschien wat eng uit. Hierna is het nog ongeveer 1 uur naar de top. Het is zwaar, maar we redden het! Wat een goed gevoel!

Nadat we even helemaal zijn bijgekomen, gaan we weer omlaag! Ik vind dit makkelijk dan omhoog, maar je moet natuurlijk beter opletten. Een misstap kan voor veel narigheid zorgen. Gelukkig gaat het allemaal goed. Rond 15:00 zijn we terug bij de kabelbaan! We hebben in totaal 3 uur over de tocht omhoog gedaan en 2 uur over de afdaling. We zijn trots!

Je kan naar beneden met een soort rodelbaan! Dat gaan we natuurlijk doen! Helaas zijn de mensen voor ons een beetje bang en uiten dit door met het tempo van een slak de baan af te gaan. Ik roep een paar keer 'Go faster!', maar ze negeren ons. Ach, het was alsnog leuk! Dan is het tijd voor de terugweg. Ik rijd het eerste stuk. Het is nu nog niet zo druk dus ik kan lekker hard. Als we wisselen wordt het helaas drukker. Doordat we een korte broek en korte mouwen aanhebben, worden we weeer helemaal vies en plakkerig door de vieze lucht. Ik heb zoveel zin om te douchen!

Rond 18:15 zijn we bij het appartement van Lena. Zij zal morgen de scooter terugbrengen omdat ik vroeg naar het werk moet. We nemen afscheid, het was een superdag! Ik bestel een scootertaxi. Ik voel me een soort menselijke pritstift, zo erg plak ik. De scootertaxi brengt me naar huis. Eindelijk douchen! Na alle viezigheid van me af gewast te hebben, bestel ik een pizza. Daar had ik zin in! Ik ga lekker op bed zitten. Achterop de scooter heb je erg veel last van je rug, dus die lekkere kussens kan ik wel gebruiken. Ik Skype nog met vrienden thuis en daarna nog met Ivo. Eigenlijk wil ik nog heel graag de bekerfinale tussen Feyenoord en AZ kijken, maar deze begint pas om 23:00. Ik kijk het morgen wel terug. Om 22:00 doe ik het licht uit en ga lekker slapen!

1. Dick en Gre:
    23 april 2018
    Hai Pritstiftje, wat beleef je toch leuke en stoere avonturen. Wat een geluk dat jullie als tomaatjes niet in de puree zijn geraakt😉. Fijn dat je geniet en ook wel weer naar huis verlangt, dat is de goeie balans! Veel plezier en groetjes van ons. We kijken uit naar je volgende avontuur. (Goed van Feyenoord he?)
  2. G.Rosink:
    hallo Nienke,
    Met veel plezier lees ik je avonturen,in die hitte een berg beklimmen is niet zo leuk lijkt me .
    Nog veel plezier en ik kijk uit naar de volgende blog.
    Groetjes van oma.
  3. Mama:
    23 april 2018
    Geweldige tocht, en mooi beschreven. Zwaar... maar wat een prachtige foto's van het uitzicht. Wel heel fijn dat je even uitgelegd hebt dat er onder die uitstekende rots zich geen ravijn bevond... wel een wereldidee om je bergschoenen mee te nemen!
    Die grazende dieren lijken inderdaad wel op buffels.
  4. Papa:
    23 april 2018
    Black Mountain...je volgende avontuur alweer achter de rug. Blijft grappig hoe je alles kunt verwoorden. Fun. AZ heeft zich helemaal aan Feyenoord aangepast. daarnaast een magistraal doelpunt van RvP. Nu Twente nog in de eredivise blijven!
  5. Oma Zeist:
    23 april 2018
    Het is maandagavond 21.45 uur ik kom net thuis van een koorrepetitie en zag dat er weer een nieuw verslag was. Heel bijzonder, je maakt zo wel veel mee. Mooie foto's en een leuk verslag van jou, leuk om te lezen! Ga zo door!