Aankomst en eerste dag😴☀️🥤

19 maart 2018 - Thảo Điền, Vietnam

Uiteindelijk komt alles altijd goed, zo blijkt maar weer.                                                     Na mijn oorspronkelijke vlucht gemist te hebben, kon ik drie uur later met de volgende mee. Voor de paspoortcontrole moet ik eerst mijn visa on arrival ophalen. Ik zie de dame achter de balie diverse keren zuchten en meelopen met verwarde reizigers. Het blijkt dat je $25 dollar cash moet betalen voor het visum. Dat heb ik ook niet! Samen met een Amerikaanse jongen word ik naar een bankautomaat gestuurd. Deze geeft alleen maar Vietnamees geld uit. Na een korte rekensom komen we op 500.000 Vietnamese Dollar uit. Terug bij de bali zegt het vrouwtje dat er bij mij nog 100.000 bij moet. Gelukkig heeft de Amerikaanse jongen wat meer gepind en leent dit mij. Samen met hem (Chris) en zijn vriend (Alex) wacht ik in de rij bij de paspoortcontrole. Het zijn aardige gasten, die een reis maken door zuid-oost Azië. Ze zijn al in India, Thailand, Cambodja, Myanmar en China geweest. Ik voel me nog een beetje een groentje in vergelijking hiermee haha! Na de paspoortcontrole wens ik ze succes en ga op zoek naar mijn koffer. Uiteraard staat deze niet op de band.                                                       Na een halfuurtje zoeken heb ik dan eindelijk mijn koffer te pakken en ga op zoek naar een taxi. Ik word door wel 10 chauffeurs aangesproken, maar ik heb van een collega een taxibedrijf aangeraden gekregen en wil dan ook persé bij deze.

Na een halfuurtje ben ik dan eindelijk bij het koffiezaakje van de vriendin van Luc. Hij is een Vlaamse collega die mij naar mij appartement zal brengen. Het zijn hele aardige mensen die me van alles uitleggen.  De vriendin is Vietnamees en vertelt waar ik bepaalde zaken kan vinden in de wijk. Nu ik gesettled ben, wil ik graag naar bed. Het is nu ongeveer 19:00. Ik douche, klets wat via Whatsapp met Marleen (een vriendinnetje wat stage loopt in Indonesië) over de cultuurshock. Ik wil eigenlijk alvast wat boodschappen doen, maar als ik bij de supermarkt aankom, gaat hij net dicht. Pech! Om ongeveer 22:00 doe ik het licht uit! Eindelijk slapen 😴😴😴

Na een lekkere nacht word ik om 11:45 wakker. Ik had het nodig denk ik. Ik ga naar de supermarkt en koop de nodige zaken.Na de boodschappen ruim ik mijn spullen op en ga op pad naar Chez Nous; de koffiezaak van de vriendin van Luc. Het is een wandeling van ongeveer 20 minuten.

Onderweg kijk ik mijn ogen uit! Wat een drukte en overal op straat zie ik eten. Ik koop een Vietnamese simkaart. Bij Chez Nous krijg ik een heerlijke koud sapje van aardbei en passievrucht. De vriendin van Luc legt uit dat ik nog tegoed op de simkaaart moet zetten. Na een uurtje ga ik de straat weer op en bij een Mobi Phone winkel leg ik uit dat ik internet op de kaart wil. De vrouwen overleggen en bellen en komen tot de conclusie dat ik elke dag 2 gb op de kaart krijg. Dat is een heleboel! Ik hoef dus niets extra te kopen! Ik loop verder en geniet van de bedrijvigheid. Er liggen ook een heleboel mensen in hangmatjes aan de straat. Nu lig ik lekker thuis. Ik wil na het eten nog wat gaan drinken in de stad. Morgen word ik om 07:00 opgehaald voor mijn eerste stagedag. Spannend, maar het zal vast goedkomen!

1. Boorste:
    20 maart 2018
    Van Hermien heb ik deze link gekregen om jou te volgen. Du dat ga ik doen. Leuk om te lezen.
    Groeten van Henriette.